Day Zero Project '21 #89 - Juli update

Nog eens een wisselvallige maand, op alle vlakken :).

Ik heb toch best nog last gehad van de covid die me eind vorige maand te pakken kreeg. Heel weinig energie en het was al niet te best ervoor. Hopelijk wordt het toch nog weer wat beter.

In de familie was er wel een heel fijne gebeurtenis. Begin dit jaar had ik het al even over 'goed nieuws' gehad maar durfde dan niet echt verder vertellen, een beetje uit bijgeloof misschien. 
Maar nu kan het dus wel :). Mijn jongste zus is mama geworden van een dochtertje! 
Zo leuk dat er weer jong leven in de familie is. Tante kan aan het haken gaan natuurlijk, en ook schattige kaartjes maken. Die kom ik nog wel eens tonen in een creatieve blog.

Mijn project, dat kabbelde rustig verder, zoals al heel wat afgelopen maanden. Maar dat is helemaal goed. Lees je mee?


Doel 5: Cursus korte verhalen schrijven afwerken

Oké, dit doel zal ik dus niet halen (ik zet hem wel weer in mijn nieuwe lijst want het moet nu echt een keer klaar zijn). Maar ik stuurde deze maand twee taken in. Een is intussen verbeterd. Ik blijf het grappig vinden: teksten waar ik over twijfel, krijgen vaak een hoog cijfer. Teksten waar ik best tevreden over ben, daar wordt dan weer veel aan verbeterd. Nuja, ik moet bekennen dat ik het niet altijd verbeteren vind ;).  (33/48)


Doel 10: Een recept maken uit elk kookboek dat ik heb

Ik maakte gevulde courgettes, min of meer, volgens het recept van 'Ons kookboek'.  (18/30)


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Er kwam wat in, namelijk twee oogrollers van Biovene. Was een actie 1 + 1 in het Kruidvat en vind dat wel fijne dingen. Dus nu gebruik ik 's morgens de roller en 's avonds de gewone oogcrème van hetzelfde merk. 

Er is ook een en ander opgebruikt in de afgelopen maand.

Als eerste dit masker.


Zoals alle maskers in deze lijn is het een fijn exemplaar. Toch qua werking, de sheet is niet zo heel goed passend bij mijn (kleine) gezicht dus het is soms een beetje improviseren en vouwen.

Ook deze peeling is leeg.

Het ruikt wel lekker maar voor mij mag het echt nog meer peelingeffect hebben. De korreltjes waren niet zo heel goed voelbaar. 

Nog een masker:

Er gingen ook nog twee flessen shampoo van Pantene de deur uit. Die heb ik aan mijn oudste zus gegeven want ik vreesde voordat ze aan de beurt waren om te gebruiken, ze misschien allang slecht zouden zijn. 



Doel 46: De tuin nog wat insectenvriendelijker maken

Dit doel beschouw ik na deze maand als behaald. Niet dat ik nu niet meer aan de kleine beestjes ga denken, verre van. Maar we hebben afgelopen maanden mooie stappen gezet.

Als eerste de bloemenweide die afgelopen weken echt volop in bloei stond.


Om de zoveel tijd komt er weer iets anders in bloei. De foto doet het eigenlijk niet veel eer aan. 

Ik ging ook aan de slag met insectenhotels.




En als laatste maakten we ook nog een takkenwal. We zochten een manier om de inkijk voor de honden van de buren (die dan bij elke beweging het op een blaffen zetten) te beperken. 
Maar dit zou ook goed zijn om als schuilplaats voor allerhande kleine diertjes.


Toegegeven, het scheelt me ook veel tijd die ik anders aan het verhakselen van ons snoeihout zou besteden.



Doel 50: Droogbloemen zaaien en er (hopelijk) een boeketje / bloemstukje mee (kunnen) maken

Intussen zijn de plantjes goed gegroeid. Maar het zal niet meer lukken om nog te oogsten ervan voor mijn project ten einde is.


Nog geen idee wat het allemaal is. Ik herken eigenlijk alleen nog maar de Juffertjes-in-'t-groen. Verrassing dus :). (dat grote blad links doet niet mee met de droogbloemen, dat zijn mijn enthousiast groeiende komkommers)


Doel N2: Grote schoonmaak houden in het hele huis

Ik had nog eens opruim- en poetskriebels. Dus pakte ik de dressing aan.
De inhoud van mijn kleerkast is ook nog eens grondig bekeken. Die van mijn man moet nog, maar als ik daar moet op wachten om grote schoonmaak te houden ;).
Alles is nog een keer grondig gepoetst. Blij mee.


Helaas niet zo'n goede foto maar het geeft een idee.


Doel N5: Aan de slag met het Positivity Journal 

Intussen is ook de laatste week ingevuld. 
Ik denk dat ik er wel wat aan gehad heb, maar het is voor mijn gevoel nog niet 'klaar'. Dat erkennen ze ook in het boek en zo geven ze de raad om er nog mee verder te gaan. Dat ga ik dan ook wel doen denk ik. 


Doel N7: Maak een nieuwe lijst voor een volgend project

Ik heb de nieuwe lijst bijna klaar. 96 van de 101 puntjes zijn nu ingevuld. Ik kijk er eigenlijk al echt naar uit om ermee te beginnen.


Mijn project zit er bijna op, nog tot 16 augustus. Er zitten nog een paar dingen in mijn hoofd die ik graag zou kunnen afstrepen, maar ik zie wel of het lukt. Ik wil er niet voor gaan stressen.


Hoe is jouw maand verlopen?






Reacties

  1. Wat leuk, zo'n kleintje in de familie. Gefeliciteerd, tante! Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe doelen, maar die ga je binnenkort vast met ons delen;).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #84 - Februari update

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken