Day Zero Project '21 #90 - Augustus update

Dit is het laatste (halve)maandoverzichtje van mijn project. 16 augustus was de laatste dag. Ik heb even getwijfeld of ik er nog een paar weken zou aan breien maar dan toch beslist dat het goed is.
Wel beken ik dat ik de doelen die ik toch graag nog zou halen gewoon weer meeneem naar de nieuwe lijst ;)...

Ik heb deze maand vooral aan creatieve doelen gewerkt eigenlijk, dus daar volgt nog een apart verslagje van. Maar ook een aantal andere doelen kregen nog wat laatste aandacht. Lees je mee?


Doel 5: Cursus korte verhalen schrijven afwerken

Op de valreep kon ik nog een nieuwe les insturen na de vakantie van de docente. Ik ben dus op les 34 gestrand (van de 48). Maar goed, in het nieuwe project ga ik dit echt prioriteit (moeten) geven. 


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Afgelopen weken heb ik het weer een beetje beter opgevolgd.
Het is als ik het nu bekijk en vergelijk met het begin, best een groot verschil, maar ik had er eerlijk gezegd want meer van gehoopt. Want helemaal haarloos is het dus niet geworden. Ik blijf uiteraard verder doen maar ik hoop toch echt nog van later minder vaak het scheermesje te moeten bovenhalen.


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Er is niets meer binnen gekomen de afgelopen weken.

Dit voetenmasker heb ik nog gebruikt.

Heel fijn maar ik merk dat het afval ervan me toch een beetje tegenstaat. Dus volgende keer misschien toch maar kijken voor een smeerbaar masker uit een pot.

Tijd om eens de balans op te maken. 
Ik begon met een propvolle mand en (te) goed gevulde badkamerkast. Ik gebruikte daar uiteraard wel een en ander van, maar ik had ook een handje weg om dingen te bewaren 'voor speciale gelegenheden'. Maar wat die dan waren? Het voelde dan nooit speciaal genoeg en zo bleven de producten gewoon in de kast. Daardoor heb ik ook een paar dingen moeten weggooien die slecht geworden waren.
Er kwam ook meer bij dan ik opgebruikte (voor de sale van The Bodyshop was gevaarlijk).  

Maar door consequent dingen op te maken voor ik een nieuwe opende (of kocht) is mijn voorraad dan toch echt beginnen minderen. Ik heb af en toe ook wat dingen weggegeven, geuren die mijn ding niet zijn, badbruisbollen (ik zit niet graag in bad en doe dat dus nooit),... 

En nu op het einde van het project is mijn voorraadmandje heel overzichtelijk. Een set van twee maskers, een oogroller, een handcrème, een gezichtsverzorgingssetje Edelweiss van The Bodyshop, een bodymist een fles shampoo en twee flessen douchegel, dat is de inhoud momenteel.

Uiteraard staan in het badkamerkastje ook nog een heel wat dingen, maar niets dat ik momenteel niet gebruik. Dus ik ben weer helemaal 'bij'. 

Het willen opgebruiken heeft ook geholpen bij het krijgen van een verzorgingsroutine (doel 18). Enkel mijn handen en voeten zouden nog meer een verwenbeurt mogen krijgen maar al de rest lukt prima.
Dus ook dat doel beschouw ik als gehaald.



Doel 47: De tuin nog wat vogelvriendelijker maken

Ik heb er deze maand niet echt concrete actie voor ondernomen maar ik merk dat ingrepen die we eerder al gedaan hebben, echt wel veel verschil maken. 
Zo lokt de border achter de vijver heel veel diertjes naar het water toe, meer dan toen die er niet was. Ook in de boom (een Tamarix) zien we geregeld vogels rusten. Meer insecten (die naar het water komen dus) lokken zo meer vogels. En 's nachts zien we trouwens ook vaak vleermuisjes fladderen.

Ik ga uiteraard door met onze tuin aantrekkelijk te maken voor vogels en andere dieren. Maar ik beken dat ik wel nog graag heb dat het een tuin blijft. Dus een compromis tussen natuur en toch wat gecultiveerd :). 
Maar bij deze beschouw ik het doel dus als gehaald.



Doel 50: Droogbloemen zaaien en er (hopelijk) een boeketje / bloemstukje mee (kunnen) maken

Net niet op tijd dus... ik herken intussen al nog meer van wat op komst is, maar te weinig nog om al te kunnen plukken. 



Doel 82: Wandelen in vijf natuurgebieden

Ons familieweekend ging dit jaar door in de mooie Voerstreek. Ideaal om te wandelen, wat we dan ook twee keer gedaan hebben.
De eerste wandeling was zo'n 6 km lang, in Teuven, de plaats waar we verbleven. Bos, mooie vergezichten, ... genieten dus.
De tweede dag was een best intense wandeling van 8,5 km, namelijk de Bronnenwandeling. Heel veel stijgen en dalen, bos, velden,... heel gevarieerd. Zeker aan te raden maar trek wel goeie schoenen aan ;). 
Uiteindelijk zijn we dus vier keer gaan wandelen in verschillende natuurgebieden. 


Doel N7: Maak een nieuwe lijst voor een volgend project

De nieuwe lijst is helemaal klaar. Ik heb echt zin om eraan te beginnen :). 
Dus ik ben hier snel terug met een post over het nieuwe project.


Reacties

  1. Lijkt me toch wel heel apart dat je nu dan klaar bent met deze lijst. Ik ben benieuwd naar je nieuwe lijst!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #84 - Februari update

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken