Day Zero Project '21 #91 - Creatieve doelen: laatste update

Ook van de creatieve doelen geef ik graag nog een laatste update. 

Als kersverse tante kon ik het natuurlijk niet laten om wat te haken voor mijn kleine nichtje.

De giraf maakte ik als eerste.




Het is een patroon van Stip en Haak, met dubbel katoendraad gehaakt. 

Maar omdat deze uiteindelijk best wel groot is, heb ik nog iets in een meer hanteerbaar formaat gemaakt, namelijk dit kleine teckeltje.


Nog een patroontje van Stip en Haak, maar nu dus met enkel katoendraad gemaakt.

Mijn oudste nichtje had ook een verzoek voor mij, een octopus haken. Dat wil tante uiteraard met veel plezier doen. 


Dit is een bol garen uit de Zeeman, met een klein glinstertje in, vond dat wel toepasselijk.

Met al deze haakwerkjes heb ik trouwens ook wat bijgeleerd: het borduren van de oogjes. Vroeger gebruikte ik gewoon veiligheidsoogjes maar omdat ze dit ondanks de naam toch afraden voor baby's ben ik zelf aan het borduren gegaan. 

Dus doel 70, twee amigurumi's haken is bij deze ook gehaald. 

Doel 64: Met alle Penny Black stempels die ik heb een kaartje maken

Helaas heb ik het doel niet gehaald maar ik heb toch in totaal 35 kaartjes gemaakt met deze stempels (van de 42 die ik er heb). Een resultaat waar ik best wel tevreden mee ben.

Dit zijn de kaartjes die ik nog niet laten zien had:


Een kaartje voor een vriendin die oma geworden is.


Kaartje voor mijn mans verjaardag.


Dit kaartje had ik voor mijn nieuwe nichtje gemaakt. Haar naam stond er ook op, rechts naast het stempeltje in de cirkel, maar die heb ik even weggehaald ivm privacy. Maar vandaar dus de wazige vlek daar.


Verjaardagskaartje voor mijn broer. Ik vind hem eigenlijk wat te leeg maar ja ik kan toch moeilijk allerhande pareltjes gaan toevoegen? Mijn broer zou dat raar vinden ;).


En als laatste nog een verjaardagskaart voor een vriendin.


Doel 76: Een nieuw borduurwerk aanschaffen en dan ook maken natuurlijk

Het is helaas niet afgeraakt, verre van zelfs. De rust was er niet vaak om te gaan borduren. Op het familieweekend heb ik wel wat kruisjes gemaakt, en misschien dat het er vanaf nu weer wat meer van gaat komen.

Zo ver ben ik uiteindelijk geraakt:


Dit moet het worden, dus ik heb nog veel kruisjes te gaan.


Maar vrolijk en leuk is ie wel :).

Ook in mijn nieuwe project heb ik lekker veel creatieve doelen voorzien. En misschien zien jullie dat borduurwerk er ook wel weer verschijnen, aangezien ik graag een aantal 'oude' projecten wil afwerken. 

Hopelijk kom je dan ook weer meelezen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #84 - Februari update

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken