Day Zero Project '24 # 5 - Twintig bladzijden kleuren van het Botanische Kleurboek (Doel 19)

Twee jaar geleden met nieuwjaar kreeg ik dit mooie kleurboek van mijn metekind. Ik hou wel van creatief bezig zijn en uiteraard ook van bloemen en planten, dus dit is wel een goeie combinatie.

Kleuren doe ik best vaak voor mijn werk wanneer ik mijn (nog handgetekende) ontwerpvoorstellen en perspectieven presentabel maak voor de klanten. Maar dat is intussen best een automatisme geworden: ik heb vaste kleuren voor de meest courante zaken zoals boompjes, meubels... 

In dit kleurboek is het 'nakleuren' van de voorbeeldprent. Maar dat is toch net wat moeilijker dan het lijkt... zoveel tinten, zoveel structuren...

Dit is dus de eerste kleurplaat die ik af heb:

Ik zou er eerlijk gezegd aan bezig kunnen blijven. Ik blijf dingen zien die nog niet naar mijn zin zijn. Maar goed, op de duur is het niet altijd meer een verbetering, integendeel. Dus, bij deze: het is klaar. ;) en heb ik de eerste van twintig ingekleurd.


Qua potloden gebruik ik een beetje een mix van wat duurder en goedkopere. De doos van Faber Castell aangevuld met wat andere merken, zijn eigenlijk mijn 'werkpotloden'. Goede pigmentafgifte en 'vaste' kleurtinten / nummers. 
De grote doos van Bruynzeel heb ik een keer echt goedkoop gevonden en daar gebruik ik ook wel wat kleuren van voor het werk. Ook Bruynzeel vind ik goed van pigment.
Dan heb ik nog twee doosjes in de Action gekocht. Die zijn wisselend van kwaliteit. Het ene potlood werkt heel vlot en het andere moet je hard op duwen en krijg je nog amper kleur. Maar goed, dat is natuurlijk niet zo heel verwonderlijk gezien de budgetprijs.
En als laatste heb ik nog wat losse, al heel oude potloden van uit mijn jeugd. Daar heb ik ook de Brunynzeels en Caran d'Ache uitgezocht. 

Tuurlijk droom ik wel van zo'n heel grote set echt kwalitatieve potloden. Maar goed, dat gaat momenteel mijn budget helaas te boven, dus red ik me wel met wat ik nu heb. 

Vind jij kleuren ook leuk? 

Reacties

  1. Wauw! Ik vind kleuren ook leuk, maar dit is voor mij echt te ingewikkeld, want ik houd van eenvoudig kleurplaten (op nummer). Maar hij is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #84 - Februari update

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken