Day Zero Project '24 # 8 - Een eigen agenda ontwerpen (Doel 98)

Een beetje aangestoken door de Naomie van Hoofdtaal en de blog van Aukje over agenda's, ben ik ook begonnen aan het maken van mijn 'eigen' agenda. 

De afgelopen jaren gebruikte ik meestal de Purpuzplanner of de Succesplanners, maar ik miste altijd wel iets erin. Sommige dingen zoals bijvoorbeeld elke maand mijn doelen evalueren, deed ik dan weer maar zelden. 
Dus daarom groeide het idee om zelf eens iets samen te stellen.

Eerst beslissen hoe ik dit concreet ging aanpakken. Ik ben niet zo goed in dat soort dingen zelf op papier tekenen, dus ik kijk al snel in de richting van de computer.
Welk programma is geschikt, dat is de volgende vraag.
Na wat rondkijken (en mislukte pogingen) in Canva beslis ik dan toch maar om gewoon mijn oude trouwe vriend Word te gaan gebruiken. Er zouden sjablonen moeten bestaan maar die heb ik blijkbaar bij mijn versie niet ter beschikking. Dan maar helemaal vanaf nul beginnen en dus heel veel puzzelen met tabellen.

Ik neem er wel een aantal oude agenda's bij om wat 'inspiratie' te hebben. 
Dat ik een weekoverzicht op twee pagina's wilde hebben, dat staat al vast. De to do lijstjes onderaan vind ik ook wel handig. Maar ik mis dus iets om de huishoudtaken te noteren die ik die dag moet doen maar niet echt heel veel tijd in beslag nemen en dus geen 'lijntje' nodig hebben. Dus die ruimte voeg ik dan zelf toe, net als een paar lijntjes voor wat 'persoonlijke' zaken. 
Ool wilde ik graag mijn energieniveau van dag tot dag wat kunnen bijhouden, dus daarvoor heb ik bovenaan vijf rondjes voorzien, die ik dan kan inkleuren al naargelang hoe die dag ging. 
Dat weekoverzicht had ik eigenlijk al vrij snel duidelijk.


Een maandoverzicht heb ik uiteraard ook nodig. 

In de huidige agenda heb ik ook habittrackers maar ik vind ze te petieterig om handig te zijn. Dus dan zelf maar iets ontwerpen. Even goed basic, maar net wat meer ruimte en overzicht.

Als ik dan toch bezig ben, misschien moet ik dan maar wat specifieke maanddoellijstjes maken. En zo ontstaan naast het werk to do lijstje ook een voor de tuin, een voor de kaartjes die ik die maand 'moet' maken, eentje voor andere creatieve projecten,... 

Zo is dus de voorbije weken mijn agenda tabel per tabel, lijstje per lijstje 'gegroeid'.

Hem al helemaal afprinten durf ik nog niet, stel dat ik nog een lumineus-fantastisch-niet-te-missen-idee krijg?
Maar of dat nu al dan niet nog gebeurt, zoals hij nu al is ben ik er eigenlijk wel best tevreden over.
Ik zou eigenlijk al bijna willen dat het al tijd was om hem te gaan gebruiken ;).
Alleen moet ik wel nog eens op zoek gaan naar iets dikker papier om hem te printen, want nu drukt het wat door en dat vind ik dus niet fijn.

Welke agenda of planner gebruik jij?

Reacties

  1. Zo herkenbaar dat je in bestaande planners niet kunt vinden wat precies bij jou past. Dit ziet er echt geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Naomi :) Ik hoop dat het gaat werken en ik zo mijn dagen iets beter en overzichtelijk kan houden / maken.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #84 - Februari update

Day Zero Project '24 # 4 - Boodschappen doen (Doel 96: Boodschappenbudget)