Vinted en mijn ergernissen

Ik heb wat een haat-liefde verhouding met Vinted. Enerzijds vind je er zoveel toffe items zodat je eigenlijk nooit meer iets nieuws zou moeten kopen. Anderzijds stel ik me bij sommige advertenties of berichten wel wat vragen of dat niet een beetje anders had gekund. En van sommige dingen krijg ik helemaal de kriebels...

Lees je mee met mijn grootste ergernissen?

- Ik begrijp dat strijken niet zo'n fijne klus is, maar het zou wel handig zijn als je op de foto zou kunnen zien wat voor kledingstuk het precies is, toch?

- De summiere uitleg:
misschien zet ik er zelf te veel bij maar ik probeer de info te geven die ik zelf ook zou willen krijgen wanneer ik naar iets op zoek ben. Dus gewoon 'broek' geeft niet echt veel waardevolle info. Dat had ik uit de foto ook al kunnen afleiden eigenlijk.

- Status: Nieuw zonder / met prijskaartje:
en dan als uitleg: amper gedragen... ben ik dan de enige die bij 'nieuw' denkt aan 'niet gedragen'?

- Status: Heel goed:
maar vanop de kleine foto zie je al dat de pull helemaal pluizig en pillig is. Oké, iedereen heeft andere normen en waarden :). 

- Geen communicatie:
Als ik zelf iets verkoop, bedank ik altijd en geef ik gelijk een indicatie van wanneer ik zou kunnen versturen. Duidelijkheid vind ik zelf erg fijn. 
Maar vaak is er enkel radiostilte en is het raden naar of en wanneer je je koop zal ontvangen. Jammer toch? Een berichtje sturen kost nu toch niet zoveel tijd?

- Bieden maar dan niets meer laten horen:
Als ik een bod aanneem (dat dan veelal nog belachelijk laag is) vind ik het ergens logisch dat er ofwel een koop gesloten wordt, ofwel dat ik toch iets hoor van de bieder waarom hij toch geen interesse meer heeft. Maar daar verwacht ik blijkbaar te veel mee. 

- Allerlei vragen stellen en daarna 'verdwijnen':
Een beetje in het kader van voorgaande. Op vraag vind ik het absoluut niet erg om iets op te meten, zodat de eventuele koper goed kan inschatten of het al dan niet zal passen. Maar als ik dan die moeite neem, waarom nemen sommigen dan niet eens de moeite om even te antwoorden dat het niet gaat passen of wat dan ook? 

Ook herkenbaar voor jou? Of heb jij nog een andere Vinted-ergernis?

Reacties

  1. Dit is waarom ik niet op Vinted zit. Ik heb een paar keer iets (anders dan kleding) geprobeerd te verkopen via Marktplaats en liep dan ook tegen al deze ergernissen aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig gaat het meestal wel gewoon goed hoor maar je moet soms wat selectief zijn :)

      Verwijderen
  2. Mmm, ik laat eigenlijk als verkoper ook nooit weten wanneer ik het juist ga verzenden, of het moet zijn dat ik weet dat het wel eventjes gaat duren.
    Voor de rest kan ik wel volgen, al moet ik zeggen dat ik gelukkig nog niet al te veel miserie heb gehad op Vinted.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is meestal als het lang duurt eer het verstuurd wordt, dat ik het jammer vind dat men dat niet even laat weten. Want ik heb ook al gehad dat het gewoon niet verstuurd wordt. Maar hier gaat het gelukkig ook meestal gewoon goed hoor :)

      Verwijderen
  3. Dat gebrek aan communicatie als je iets koopt vind ik op zich niet erg. Ik wil dat dat allemaal zo vlot mogelijk verloopt en al die berichten vind ik soms storend. Ik stuur zelf ook niet wanneer ik iets ga versturen. Maar de rest volg ik wel. Ik ben dus een tijdje van Vinted af geweest en nu ik weer terug ben valt het me op dat als je iets als favoriet aanduidt je vaak dan een bericht krijgt van die verkoper die dan zelf al een lagere prijs voorstelt. Laat mij gewoon gerust, haha :p Heel sympathiek, maar dat die inbox zo volloopt stoort mij echt omdat ik dan het overzicht kwijt raak.

    Ik begin altijd enthousiast aan Vinted, maar haak dan na een tijd weer af omdat ik voor een broek van 5 euro echt geen moeite wil doen (extra foto's, aanfoto's terwijl ik dan aangeef dat ze mij niet meer past, opmeten, ...). Ik gebruik nu vaker Sellpy om te verkopen. Kopen doe ik wel liever op Vinted.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O en ik bedenk nog iets! Soms zie ik echt superleuke stuks, maar dan staat er geen merk bij. Nu is dat op zich ook niet per se noodzakelijk, maar het is al een paar keer geweest dat ik iets kocht en dat het dan achteraf van Shein blijkt te zijn en dat vind ik nu niet zo tof. Zelfs eens een zogezegd "handgemaakte" trui...

      Verwijderen
    2. Ik overspoel de koper niet met berichtjes hoor, maar gewoon even laten weten wanneer het ongeveer verwacht mag worden :). Denk door mijn mindere ervaringen met eigen aankopen die gewoon niet doorgingen wegens niet verstuurd, dat ik nu wel de neiging heb om even iets te laten weten.
      Zelf vind ik een bod vanuit de verkoper soms fijn, als het tenminste wel iets meer is dan 1 cent dat eraf gaat, want dat heb ik dus ook al gehad... haha.
      Oh nee dat zou ik ook niet zo fijn vinden, want dan kan je geen afweging maken of je het wil wagen. Zeker als het er dan gewoon wel in staat, in het kledingstuk...
      Sellpy heb ik nog nooit gedaan.

      Verwijderen
  4. Ik heb soms ook een haat-liefdes verhouding met Vinted. Ook vooral als je iets koop met HEEL goed en dan echt merken dat dit niet het geval is ^^ Tot nu toe mee rplus dan minpunten gelukkig en ik verkoop er ook echt wel aardig wat, zodat ik weer wat leuke dingen terug kan kopen voor Noa :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die haat-liefdeverhouding snap ik wel! Ik vind het héél fijn als ik nog iets kan krijgen voor de kleding waar ik zelf niets meer mee kan. Zelf iets kopen gaat heel wisselend, maar ik heb toch wel redelijk vaak succes : )

    Ik ben inmiddels een soort tweedehands detective geworden en heb zelden miskopen, want ik pluis de foto's helemaal uit, haha. Als ik twijfel of iets het wel waard is - het item of mijn tijd, haha - (onduidelijke foto, heel erg ongestreken, kleur op elke foto anders, veel vragen moeten gaan stellen), dan koop ik het niet. Want er is zoveel! Dan zoek ik liever verder ; )

    Ik vind het wel gezellig als iemand nog even iets stuurt in de trant van dankjewel voor het kopen/verkopen (maar moet ook zeggen dat ik mijn inbox regelmatig delete - de extra boden bijvoorbeeld). En het is fijn als iemand aangeeft wanneer het op de post gaat, maar hoeft niet voor mij. Ik weet dat ze het binnen een week moeten versturen en heb maar zelden gehad dat het langer dan 3-4 dagen duurde.

    Heb net weer een rondje verkopen gedaan en nu ben ik ook weer een tijdje klaar : )

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Shopblog #5 - Action

Shopblog #2 - Action, Zeeman en Boekenvoordeel

Shopblog #3 - Action