Day Zero Project #21 - 30. Een kledingstuk kopen van ArmedAngels (of een ander duurzaam merk)

Nog een kledingdoel dat ik mag afvinken, yes!

Zoals ik in mijn vorige berichtje al geschreven had, wil ik ook graag op kledingvlak het wat bewuster doen. Mijn zoektocht toen op Vinted had niet alleen dat vrolijke stippenbloesje opgeleverd, maar ook dit grijze T-shirtje met zebra-motiefje van het duurzame merk ArmedAngels. Dubbel 'groen' dus eigenlijk: een bewust merk én tweedehands. 

Voor een duurzaam merk te kiezen vind ik niet altijd zo eenvoudig. 

Eerst en vooral heb ik een eerder beperkt budget voor kleding. Laat duurzame kleding nu net - logisch natuurlijk, dat begrijp ik uiteraard! - een heel stuk duurder zijn dan 'gewone' mode. Dus eventjes 100 € of meer neertellen voor een nieuwe trui of blouse, dat is (helaas) verre van evident.
Wat nog meespeelt is mijn maat: ik weet niet hoe het komt maar bij de duurzame merken vallen de maten meestal (erg) groot, of vaak is de kleinste maat de 'Small'. Dan kom ik daar aan met mijn XS (soms XXS) en kan ik twee keer in het kledingstuk. ArmedAngels, het merk van het shirtje is daar gelukkig een uitzondering in.
Dus het is echt zoveel meer zoeken eer ik iets vind dat én de goeie maat heeft, én en dat ik mooi vind, én dat in mijn budget past. Dus ja, ik vermoed dat er ook nog wel eens H&M'etjes en aanverwanten in mijn kast zullen belanden. Maar wellicht (veel) minder dan vroeger. Stap voor stap, weet je wel 😉... 

Koop jij kleding van duurzame merken?


Ps 1: Hier vind je de site van ArmedAngels.
Ps 2 : Jüttu is ook een heel toffe (Belgische!) site waar je duurzame merken kan vinden. Daar had ik een poging gedaan om een broek te kopen maar deze was helaas te groot dus is retour gegaan. Dat ging trouwens heel erg vlot, zowel verzenden als verwerken van de retour, dus over de service van de site ben ik zeker te spreken!

Reacties

  1. Wat goed dat je hier bewust mee bezig bent. En erg leuke kleding!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Sas :)
      Stapje voor stapje proberen we ons een beetje aan te passen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #81 - Januari update