Day Zero Project '21 #16 - Doel 26: Drie maanden geen nieuwe kleding kopen

Ik had er al eerder dit over geschreven, maar toen zag ik het nog niet zitten om ermee te beginnen. Dat ga ik dus vanaf april wel doen: (een poging om) drie maanden geen nieuwe kleding te kopen. 

Drie maanden geen nieuwe kleding kopen... als ik dat zo zie staan, lijkt het me echt heel lastig...
Vooral het snuisteren in allerlei webwinkels (wat ik graag doe) maar weten dat je niets mag / kan / wil kopen, zal vast vreemd aandoen. Misschien moet ik die sites dan vooral maar vermijden?
(En vervangen door Vinted, want tweedehands mag wel nog.)

Deze blog geldt een beetje als stok achter de deur want als ik het hier vertel, zal het 'echter' voelen en hopelijk ook meer kans op slagen hebben.

Ook probeer ik in gedachten te houden waarom ik dit wil doen. Rust vinden in wat ik heb en eens niet bezig zijn met het idee dat het beter en anders moet. Bewust worden van wat ik echt belangrijk vind (en wat niet!). Daarnaast is een besparing ook mooi meegenomen. Hopelijk kunnen deze redenen me helpen wanneer de twijfel toeslaat (en dat zal ongetwijfeld gebeuren met een aantal feestjes in mei in het vooruitzicht).

Ik heb wel een paar uitzonderingen. Ondergoed en nachtkleding, dat zie ik tweedehands niet zo direct goed komen ;). En een joker voor moest ik die gedroomde jumpsuit vinden waar ik al lang naar op zoek ben en er een risico is dat hij er na mijn koopstop niet meer zou zijn.

Heb jij al eens zo'n koopstop gehouden?
Misschien heb jij nog wel tips over hoe ik dit doel tot een goed einde kan brengen?



Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken