Day Zero Project '21 #72 - September update

 

Wat een intensieve maand is september geweest... 

Afgelopen dinsdag is mijn schoonvader verhuisd naar een woonzorgcentrum hier in de buurt. Daar is heel wat aan vooraf gegaan. 
Maar uiteindelijk kregen we bericht dat er een plaats vrij was en dus moesten we in actie schieten om de kamer klaar te maken en te zorgen dat alles voorhanden was van kleding, handdoeken etc. Mijn wasmachine heeft overuren gedraaid. We hadden ook net op tijd weer een auto om over en weer te gaan om alles op te halen waar hij voorheen woonde. 
Tot nu toe lijkt de verandering positief uit te vallen maar het is altijd afwachten of het zo blijft (ervaring uit het verleden). Maar we duimen en hopen ervoor, zodat hij eindelijk tot rust kan komen (en wij hopelijk dan ook).

Mijn project stond dus op een laag pitje... maar een en ander is toch gelukt. Lees je mee?


Doel 11: Drie nieuwe glutenvrije adresjes uitproberen

Op een van de mooie, zonnige dagen ging ik samen met twee zussen en mijn moeder bloemen plukken bij Bloemenwij in Astene. Dat plukken was echt al zo leuk (misschien wel de fijnste dag van deze maand), maar erna zijn we ook nog gezellig en lekker samen gaan eten bij 'Puur bij Caro'.
Echt een aanrader. Heel veel was glutenvrij (mogelijk). Dat mijn bord - als eerder kleine eter - helemaal leeg was, zegt allicht genoeg.


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Nog niet zo trouw en stipt als ik zou willen / moeten maar een paar keer is het toch gelukt om het te doen. Vooral met mijn benen die ik intussen ook meedoe, merk ik veel verschil.


Doel 18: Een verzorgingsroutine opbouwen

Van het plannen van mijn verzorgingsroutine is afgelopen maand niet veel gekomen. Wel probeer ik weer regelmatiger bodylotion te gebruiken (na het lopen als ik erna niet meer weg moet). Ik merk trouwens dat het mijn huid echt wel goed deed. Niet dat ik echt problemen had maar het voelt allemaal net wat soepeler en fijner aan. 
Extra verwennerij erbij is nog niet gelukt. Hopelijk komende maand.


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Eén ding kwam erbij, een anti-roos shampoo. Met het warme weer en het joggen zweet ik best meer, dus gemerkt dat ik dan veel sneller schilfertjes krijg. Dus hopelijk lukt het met deze shampoo (en weer vaker wassen) om het weg te krijgen.

Verder wel veel in de verleiding gekomen (aanbieding in the Bodyshop, Kruidvat,...) maar ik heb kunnen weerstaan (met veel moeite).

Ik heb ook wat dingen opgemaakt.

Als eerste het zeepje dat ik meegebracht had van het hotel in Leuven. Dat was echt een heel fijn. Jammer dat ik geen merk opgeschreven heb. Het was lekker schuimig en mijn huid voelde erna ook fijn, niet zo trekkerig zoals je soms kan hebben met zeepblokjes. 

De douchegel van Bloomfield is ook opgebruikt. Hij rook wel lekker maar het bleef helaas niet erg lang hangen. Ik had 'm trouwens ook in een ander flesje gedaan want met het originele kwam er ofwel niets uit ofwel veel te veel.

Als laatste was ook het flesje scrub van The Bodyshop Teatree leeg. Ik vond het voor mijn gezicht niet zo fijn meer werken dus heb ik hem maar gewoon voor mijn lijf gebruikt. 

Niet opgebruikt wegens helaas slecht geworden, is deze voetbalsem. Rook echt niet fris meer, integendeel.


Dus potje leeggemaakt en weg ermee. Denk dat zo'n kant en klaar masker in een paar van die sokken beter bij mij past, minder 'gedoe'. Maar het afval ervan staat me dan wel weer wat tegen. Wat denken jullie ervan?


Doel 86: Op regelmatige basis bewegen

Over dit doel schreef ik een paar dagen terug mijn afsluitberichtje
Niet dat dat nu een stop betekent in het bewegen, dat is in ieder geval allerminst de bedoeling. 


Doel 90: Mijn cd collectie van Bruce Springsteen aanvullen

Twee maal per jaar is het hier in de wijk rommelmarkt. Het derde weekend van september was het weer zover. Eigenlijk ging ik niet met de intentie om iets te kopen, tot ik bij een kraampje door de cd's snuisterde en boven verwachting er twee vond van Bruce die ik nog niet had. 

Ook heb ik net op Vinted een bundel aangevraagd voor nog twee cd's. Dus die twee komen dan volgende maand in het overzichtje te staan.
(22/52)


Ik werkte ook al aan een paar van mijn nieuwe doelen maar daar ga ik nog aparte berichtjes over schrijven. 
Hopelijk wordt oktober vooral een wat meer rustige maand waarin alles weer wat in zijn normale routine komt. Zelf zou ik ook graag een aantal 'verwaarloosde' doelen weer willen opnemen. Nieuwe maand, nieuwe kansen, zoiets :).


Hoe is september bij jou verlopen?

Reacties

  1. Dat was een heftige maand dan denk ik, met die 'verhuizing'. Toch nog behoorlijk wat doelen waar je mee bezig bent geweest. Leuk om te zien/lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #82 - Doel N1: Een inventaris maken van alle huishoudklussen en dit uitwerken tot een schema