Day Zero Project '21 #84 - Februari update


Eindelijk, die eerste mooie dagen, de krokussen, irisjes, narcissen... dat doet een mens zo goed! 
Ondanks het nog steeds geen heel fijne maand was (nog een medische diagnose erbij na vorige maand al de osteoporose), ben ik best druk bezig geweest met het project. Wat afleiding zoeken ook denk ik. 

Ik heb dus veel te vertellen. Lees je mee?


Doel 16: Mijn oksels en benen IPL'en

Een keertje gelukt, maar die bovenbenen? Nee, dat is er nog steeds niet van gekomen. Volgende maand dan maar, misschien :).


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Niets zelf bijgekocht maar wel twee dingetjes aangeslagen van mijn man.

Deze bodylotions had hij meegenomen van het hotel in Leuven vorige zomer. Maar ze stonden dus al die tijd ongebruikt in de kast. Zonde natuurlijk, dus ik wissel de bodybutter nu af met een ervan.

Verder flink dingen gebruikt van de voorraad zodat er toch weer twee producten op zijn.

Van deze dagcrème van Roseliane kan ik nog een foto laten zien:


Van de opgebruikte zeep Festive Berries van The Body Shop is dat net wat lastiger haha :). Wel jammer dat ie op is, was echt fijn van geur en ook lekker 'romig'.

Ik moet bekennen dat ik nu toch wel wat spijt heb dat ik in de solden niet wat meer producten in The Body Shop gekocht heb nu de keten helaas failliet verklaard is. Zo balen want het zijn zo'n fijne producten.


Doel 30: Een maand niets kopen behalve de boodschappen

Halfweg deze maand kwam ik tot de constatatie dat ik eigenlijk nog niets gekocht had behalve dus boodschappen.
Oké, wel de grasranden voor de wilde bloemenstrook, maar dat stond op de planning en is een concreet doel. Dus daar maak ik wel een uitzondering voor.
Maar geen kleding dus, en ook niet naar de Action of het Kruidvat geweest,... 

Als een halve maand lukt dacht ik, moet een hele ook lukken. En dus bij deze: doel gehaald :).


Doel 96: Gaan bowlen met de hele familie

Wat onverwacht, want niet zelf gepland, kan ik dit doel afstrepen (lekker makkelijk mag ook een keertje). Mijn neefje was jarig en als feestje gingen we met de hele familie bowlen. Zo leuk :)! Zeker voor herhaling vatbaar.
Voor mijn ouders (beide in de 70) was het trouwens de allereerste keer dat ze dat deden! 


Doel N2: Grote schoonmaak houden in het hele huis

Ik had opruimkriebels deze maand.
Dat resulteerde in een grote schoonmaak in mijn werkkamer.



Ook de wc-ruimte boven kreeg een extra grondige poetsbeurt.

Over mijn opgeruimde hobbykamer schreef ik gisteren al dit


Doel N4: Het badmintonveld transformeren

De bloemenstrook is breder gemaakt intussen. Ook hebben we aan de buitenkant boorden geplaatst tussen het gras en de strook zodat hier een strakke scheiding blijft. Aan de binnenkant mag het wat wilder worden en iets meer in elkaar overgaan. 

Komende maand kan ik - als het weer het toelaat - misschien al zaaien! Daar kijk ik wel echt naar uit.

Daarom heb ik nu alles nog eens netjes geharkt en er nog een paar achtergebleven graskluiten weggehaald en wat eerste onkruiden gewied. Als er nu nog onkruidzaad is, gaat dat de komende tijd kiemen. Dat kan ik dan weghalen voor ik ga zaaien. Dan gaat het veel schelen qua onkruid wieden later :).

Ik gaf de bomen ook een 'bedje van compost' :).

De bomen komen trouwens stilaan in blad. Heel fijn om zien want ze waren met 'blote wortel' geplant. Altijd wat spannend dan of ze goed aanslaan omdat het lijkt alsof je een levenloze boom plant (in rust, dus zonder blad). 

Stap voor stap, dat is echt iets wat voor dit doel wel geldt :).


Doel N5: Aan de slag met het Positivity Journal 

Ik ben nog steeds aan het invullen maar vind het niet persé makkelijker worden. Voor mijn gevoel val ik teveel in herhaling qua dingen die ik opschrijf. Maar dat is natuurlijk ook wel ergens logisch omdat veel dingen die ik doe, nu eenmaal terugkomen en ik niet elke dag nieuwe, spannende, uitdagende dingen doe. 

Nu moest ik ook geregeld aan de opgeschreven punten positieve eigenschappen koppelen. Dat is vaak wel wat doordenken en ook anders denken dan ik initieel zou doen. Soms lukt het, soms ook niet. 


Doel N7: Maak een nieuwe lijst voor een volgend project

Nog lang geen 101 puntjes maar toch al 19 ideetjes.


Ik wil ook nog een doel wijzigen. Nu ik osteoporose blijk te hebben, is ijsschaatsen allicht niet meer zo'n goed idee. Een valpartij is snel gebeurd. Dus doel 85 ga ik vervangen. Ik heb vorige maand een stepper besteld en die is intussen geleverd. Ik wil proberen om een workout-routine te creëren ermee.
(Eigenlijk zou ik het skaten er ook beter uithalen, maar dat kan/wil ik nog even niet. Het is zolang mijn favoriete sport geweest... Dus misschien, als ik heel voorzichtig ben...)


Hoe is februari bij jou verlopen?

Reacties

  1. Wat moeilijk, dat 'afscheid nemen' van dingen die je graag wilde doen, maar die vanwege je gezondheid niet meer kunnen.
    Ik vind een maand niets kopen behalve de boodschappen wel echt knap. Geloof niet dat dat mij al ooit gelukt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat het is geluk een maand niets te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het een maand die erg snel voorbij ging....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor, dat het de hele maand gelukt is om niets te kopen! En wat zien de krokussen er mooi uit :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden