Day Zero Project '21 #31 - Juni update

Best een productieve maand is het geworden, afgelopen juni.
We genieten van het opgefleurde terras. Ook ben ik blij met mijn opgeruimde kleerkast. 
Net als vorige maand heb ik weer wat gelezen en gekeken. En o wonder, ik ben zelfs aan het bakken geweest!
Dit is het overzichtje van alles waar ik deze maand mee bezig geweest ben.


Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Dit doel loopt helaas minder vlot dan ik zou willen. Nu een keer niet van mijn kant maar de verbetering van de docent laat telkens op zich wachten. De verbetertermijn is 5 werkdagen of 7 dagen. Voor mijn ingestuurde les 5 heb ik uiteindelijk een mail gestuurd naar NHA toen ik na 14 dagen nog steeds geen verbetering ontvangen had. Momenteel ben ik weer wachtende, op de verbetering van les 6. Die laat ook alweer twee weken op zich wachten dus heb ik (alweer) een mailtje gestuurd. 
Ik ben zelf zeker niet perfect maar vind dit eigenlijk wel jammer en het komt mijn motivatie niet ten goede. Misschien ook wel omdat er geen enkele motivering komt voor het late verbeteren. Moest ik weten dat er iets aan de hand is ofzo, dan zou ik er uiteraard begrip voor hebben maar nu blijf ik in het ongewisse. 
(6/48)


Doel 9: Drie gluten- en melkvrije desserts maken

Ik ben dus echt geen keukenprinses en in de keuken staan is eerder een straf dan iets dat ik fijn vind. Maar soms moet je wel als je iets lekkers wil. En oké, soms heb ik het er ook voor over.
Toen ik op de facebookpagina van 'Oh my pie' het recept (en vooral de bijhorende foto's) zag van 'glutenvrije kwarktaart met mango en passievrucht' ging het op het 'ooit-proberen lijstje'. Die ooit is dus sneller dan verwacht aangebroken want ik ben ermee aan de slag gegaan met dit resultaat.
Natuurlijk nooit zo mooi als op de foto's van het origineel, maar het was meer dan eetbaar (en op twee dagen tijd op, dat zegt wellicht genoeg).


Dus hiermee is het eerste dessert een feit (1/3). (en misschien heb ik hiermee ook een klein beetje vertrouwen opgedaan om sneller aan een nieuw te beginnen)


Doel 10: Een recept maken uit ieder kookboek dat ik heb

Nog een recept uit een van de kookboeken.
We hebben gehaktballetjes met prei en curry gemaakt uit 'Nog eenvoudiger 2' van Pascale.
Tussenstand 4/30.


Doel 12: Drie glutenvrije broodmixen uitproberen

Deze maand mocht de broodbakmachine na een lange pauze weer eens uit de kast. Ik heb twee van de drie reeds eerder gekochte mixen uitgeprobeerd. 


Wanneer ik de laatste ook getest heb, zal ik er een blogje aan wijden. (2/3)


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Weer twee beurten verder maar het gevoel van stagneren blijft. Zou wel heel jammer zijn want had gehoopt op minder 'onderhoud' ;)...  Uiteraard blijf ik verder doen want zoveel werk is het nu ook weer niet. En elke verbetering is meegenomen.


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Ik maakte deze maand de Zarqa face wash en Tea tree douchegel op en ook de twee staaltjes die ik laatst bij The Bodyshop gekregen had. Over beide ben ik wel tevreden, maar nee, niet aanschaffen, verder opgebruiken eerst wat er nog is ;). 
De Zarqa anti-age dagcrème heb ik doorgegeven via de weggeefgroep. Ik reageer er namelijk allergisch op met 'prachtige' rode wangen als gevolg. Ik had het al eerder gehad, die reactie maar toen niet kunnen linken aan iets. Maar dat is nu wel duidelijk geworden afgelopen tijd. Dus helaas, afscheid ervan. 
Wel kwam er ook weer iets in. Ik kocht bij Yves Rocher shampoo voor vet haar. Had op de site positieve reviews gezien en wil het wel een keer proberen nu ik merk dat mijn hoofdhuid gewend geraakt is aan de Pantène en weer sneller vet wordt. Als nieuwe klant kreeg ik er ook nog een douchegel bij. 


Doel 25: Mijn kleerkast (opnieuw) opruimen en inventariseren

Die kast is intussen helemaal netjes terug en er is weer overzicht. Ik schreef er deze post over.


Doel 26: Drie maanden geen nieuwe kleding kopen

Het is gelukt, dan toch.... Een verslagje erover kan je hier lezen.


Doel 29: Naar de podoloog voor fijner zittende steunzolen dan de huidige

Dit doel kon ik afstrepen. Intussen heb ik al heel wat stappen met deze zolen gezet en ik merk steeds minder dat dat extra laagje in mijn schoenen ligt. Dus blij mee!


Doel 46: De tuin nog wat insect-vriendelijker maken 

In de Action waren de insectenhotels in aanbieding. Dus daar moest ik uiteraard een kijkje gaan nemen. Ik vond ze er best stevig uitzien dus nam ik er een mee.


Het linker huisje had ik reeds eerder gekocht maar was in de kast beland. 


Gelijk ook maar werk gemaakt om ze bij de bestaande te hangen, samen met een oudje dat ik weer schoongemaakt heb. Ik zag dat er al wat gaatjes 'bezet' zijn dus hopelijk vinden nog vele bijtjes de komende tijd hun weg ernaartoe.


Doel 76: Een nieuw borduurwerk aanschaffen en maken natuurlijk

Heel traag maar gestaag komen de muisjes tevoorschijn. 



Doel 88: Alle Harry Potter boeken herlezen

Dit doel kan ik ook afsluiten nadat ik het laatste deel uitgelezen heb deze maand. Nu nog een post erover schrijven. Of misschien ook niet, want wat is er nog niet geschreven over Harry Potter?


Doel 89: Vijftig boeken uit de bib lenen en lezen

Ook in juni bezocht ik de bib, twee keer zelfs. Deze twee boeken waren de buit van het eerste bezoek.

En dit zijn al de twee eerste van toen ik op het einde van de maand nog een keer ging:

Hiermee kom ik op 11/50.


Doel 90: Mijn cd collectie van Bruce Springsteen aanvullen

Ik kon deze maand op Vinted nog 3 cd's scoren (en een maxi maar die tel ik niet mee hier).

Ik heb nu 19 van de 50 cd's in bezit. Dus dat wordt nog serieus doorsparen / doorzoeken.


Doel 92: Vijftig films kijken die ik nog niet eerder zag

Drie films kan ik op het lijstje zetten deze maand.
Ik keek naar:
- Music and lyrics: Hugh Grant, altijd goed toch? 
- Jumanji The next level: wist niet goed wat te verwachten maar boven verwachting een gewoon leuke film
- Johnny English strikes again: beetje flauw maar verstand op nul en ontspannen zeker?
Tussenstand 15/50

Zo is ook juni alweer voorbijgevlogen. Hopelijk ben ik in juli even productief 😊 ...


Hoe was jouw maand?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken