Day Zero Project '21 #39 - Augustus update

 

Alweer een nieuw maandoverzicht... waanzinnig. Waar zijn die dagen weer naartoe?

Ik denk dat de meeste ervan wel goed gespendeerd zijn.
Ik kon wat doelen afwerken waar ik al eerder deze maand over gepost heb zoals de kamerplanten die eindelijk allemaal verpot zijn, mijn opgeruimde werkkamer en mijn stapjes om een beetje duurzamer te leven.

Wat deed ik nog meer? Dat vat ik graag (kort) samen in een overzichtje :).


Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Dit is op het moment een doel dat niet zo vlot gaat als ik zo willen (understatement). Op 30 juli had ik les 7 ingestuurd. En verder ben ik niet geraakt want die les is nog steeds niet verbeterd dus kan ik nog geen volgende tekst insturen. Plots ging de docent weer met verlof (van 6 tot 24 augustus) maar ook nu dat voorbij is, heb ik nog steeds geen correctie ontvangen. Echt niet tof. Als ik op het einde van deze week nog steeds niets ontvangen heb, zal ik nog maar een keer mailen... 
(7/48)


Doel 10: Een recept maken uit ieder kookboek dat ik heb

Een receptje erbij. Uit 'Nog eenvoudiger 2' heb ik lam met koolrabi en sugarsnaps gemaakt. 
(6/30)


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Ik blijf volhouden tot ik hopelijk (binnenkort) nog wat meer resultaat zie. 


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Hier heb ik me een beetje herpakt. Ik heb (al een succes!) niets bijgekocht en zelfs wat dingen opgebruikt of doorgegeven omdat ik ze zelf niet meer gebruik.
Deze zijn dus opgebruikt:




Niet op de foto maar ook nog weg: een lipbalsem. Ik heb altijd voor dat ik een tijd na ik mijn lippen ingesmeerd heb, ik dat later in mijn keel 'proef' of voel, soms tegen wat keelpijn aan. Dus voortaan geen lipbalsems meer voor mij want het gebeurt met elke soort. 
Aan mijn zus heb ik de peeling van Zarqa meegegeven. Sedert de terugkerende roodheid ben ik nogal voorzichtig geworden en hou ik het dus gewoon bij scrub wat ik er snel weer kan afspoelen.


Doel 35: Nieuwe poging 'Aan de slag met de huishoudcoach'

Een doel dat ik ook weer aan het oppakken ben. Af en toe poets ik een kastje maar vooral probeer ik een aantal van de routines weer te pakken te krijgen. Vooral op de keuken opruimen 's avonds na het eten, ligt nu de focus. 
Door het boek over gewoontes (Steeds beter) dat ik hieronder aanhaal bij mijn bibboeken-doel, heb ik ook wat meer inzicht over wat ik nog meer zou kunnen proberen om het vol te houden.
Hopelijk heb ik nu weer de eerste stappen gezet want ik weet dat het me rust brengt. 


Doel 86: Op regelmatige basis bewegen (Start to run of cross trainen)

Een doel dat ik al lang voor me uitschuif maar ik probeer er nu eindelijk iets mee te doen.
Het is een niet zo makkelijk doel. Ik heb namelijk al meer dan 25 jaar een chronisch energiegebrek (allemaal begonnen na klierkoorts op mijn 18de) en dan moet ik goed afwegen hoeveel wel kan en hoeveel teveel is. Maar omdat bewegen natuurlijk ook voor mij een noodzaak is om wat gezond door het leven te gaan, wagen we toch een poging en hopen om een evenwicht te vinden in wat lukt.
 
Vorige week ben ik weer begonnen op de cross trainer die we hier thuis staan hebben. Heel voorzichtig nog, ik bouw nu op van 10 minuten met de bedoeling (hoop) tot een half uur te raken. 

O ja, uiteraard probeer ik ook buiten dit nog wat op te letten om meer te bewegen. Ik fiets altijd naar de winkel en naar de buurtwinkel ga ik te voet (tenzij ik zware dingen moet meebrengen, dan neem ik toch de fiets).


Doel 89: Vijftig boeken uit de bib lenen en lezen

Een maand niet lezen, dat kan natuurlijk niet. 
Ik las een mix van fictie en non-fictie, dat vind ik eigenlijk het fijnst om deze af te wisselen.


Over Woman Up heb ik gemengde gevoelens. Er staan veel dingen in waar ik me helemaal in kan vinden maar ook dingen waar ik totaal niets mee heb. Zo zou je moeten je menstruatie 'vieren'... en je dan op en top vrouw voelen, mag je absoluut niet aan de pil en moet je je microgolfoven buitenzwieren (niet dat dat iets met twee voorgaande te maken heeft). 

Van 'Word wie je echt wil zijn' heb ik niet echt iets bijgeleerd. Een overzicht van al bekende dingen die je kan aanpakken om meer tot je kernwaarden te komen.

'Fit zonder fitness' is bij momenten wel erg interessant. Misschien een die ik nog een keer zelf ga aanschaffen.


Bij dit boek viel ik voor de prachtige cover :) . Maar ja, ook de inhoud was interessant. Ik vermoed wel erg droog voor wanneer je niet zo'n tuinier bent. Afin, ik ben nu nog meer overtuigd dat wanneer meer mensen zouden tuinieren, de wereld een mooiere plek zou zijn, voor iedereen.


Dit is er ook een die op mijn 'misschien-zelf-kopen-lijst' gaat. Het gaat dus niet over 'concrete' gewoontes die je zou moeten doen, maar hoe je bestaande en nieuwe gewoontes kan leren (makkelijker) volhouden. 


'Dit leven is van jou' zag ik getipt op de blog van Darina. Ik heb 'm op een namiddag uitgelezen. Dat zegt allicht al genoeg. 
'Het juiste moment' daarentegen is een van de slechtste boeken die ik de laatste tijd gelezen heb. Absurd eigenlijk als je weet hoeveel Danielle Steel al geschreven heeft, en toch kon dit boek me niet boeien en zeker niet overtuigen. Heel veel keer hetzelfde herhalen, en vooral enorm afstandelijk beschreven, totaal niet volgens de tegenwoordige gangbare 'Show, don't tell' waar ze je in elke schrijfcursus mee om de oren slaan. 
(21/50)

Doel 92: Vijftig films kijken die ik nog niet eerder zag

Dit lijstje kan ook weer wat aangevuld worden.
We keken naar:
- The bounty : wat een piepjonge Mel Gibson!
- The elephant man: hoe kunnen mensen zo wreed zijn omdat iemand er 'anders' uitziet? Is het tegenwoordig beter? (op ware feiten gebaseerd)
- Murder on the Oriënt Express: ik weet niet of dit wel 'mijn' Hercule Poirot is. Wel mooi in beeld gebracht natuurlijk. 
(19/50)


Doel 97: Een keer gaan zwemmen met mijn neefjes en nichtje

Oké, het is niet helemaal zoals het hierboven geformuleerd is, maar we zijn wel gaan zwemmen (in Lago Beveren), en met één neefje, en mijn zus en schoonbroer. 
De hele bende had tof geweest, maar het is nogal moeilijk om iedereen samen te krijgen en dan nog samen te gaan zwemmen. 
Maar het was een leuke voormiddag, en zeker voor herhaling vatbaar, en dan misschien met nog meer familie. 


Hoe is het jou afgelopen maand vergaan?

Reacties

  1. Wat een hoop doelen heb je al gehaald. Jammer he, als een boek tegenvalt... Ik denk voor mij onbewust een reden om vaak boeken te herlezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #81 - Januari update