Day Zero Project '21 #69 - Augustus update

Augustus was gelukkig een rustige maand. Op alle vlak, dus ook wat mijn Day Zero Project betreft. 

Wel kon ik twee tuingerichte doelen afstrepen. Over de nieuwe border (doel 48) en het herschilderen van mijn kikkertjes (doel 43) schreef ik eerder deze maand al. 

Voor de rest dus een nogal kort overzichtje. Lees je mee?


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Een doel dat ik weer opgepakt heb. Intussen weer een aantal keer gedaan en ik begin opnieuw een beetje verschil te merken (denk ik). Ik doe er intussen trouwens ook mijn onderbenen mee. 


Doel 18: Een verzorgingsroutine opbouwen

Nog een doel dat ik weer wat meer bewuste aandacht probeer te geven. 's Ochtens en 's avonds mijn gezicht reinigen en verzorgen behoort al tot de echte routine (al een hele tijd eigenlijk). De rest kan nog wat meer focus gebruiken. 
Vooral vaste momenten helpen wel. Zoals na het joggen aan de slag gaan met bodylotion (of iets gelijkaardigs, want het heeft zoveel namen tegenwoordig: butter, yoghurt, sorbet,...). 
Vooral nog wat extra aandacht voor mijn handen en voeten is nodig. En o ja, tijd uittrekken ook voor een gezichtsmasker van tijd tot tijd. Misschien ook proberen in te plannen in mijn agenda, tot het een gewoonte geworden is. 


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Er gingen twee dingen de deur uit deze maand. 
Ik gaf deze shampoo waar mijn haar stro van werd, weg aan iemand die dit als vaste shampoo gebruikt.


Deze reinigingsgel heb ik via Vinted verkocht. 

Ik heb de eerste fles nu in gebruik. Het is niet slecht maar ook niet fantastisch dus ik heb het idee dat er toch iets beter passends moet zijn voor mijn huid. Dus ik dacht, ik zet de tweede fles op Vinted. Als hij niet verkocht raakt voor ik iets nieuws nodig heb, gebruik ik hem alsnog. En indien wel, dan kan ik natuurlijk gewoon iets anders aanschaffen. Maar verkocht dus :).

(Wel moet ik bekennen dat ik me de laatste tijd zo erger aan alle belachelijke biedingen... Er kan bijna altijd wel iets af, maar nog niet eens de helft bieden? Of 'nieuw kost het daar zoveel' terwijl ik er met mijn prijs nog steeds flink onder zat (en het was ook zo goed als nieuw). Dan moeten ze het daar maar nieuw kopen zeker?)


Doel 86: Op regelmatige basis bewegen

Intussen loop (jog) ik dik een half uur zonder pauzes. Dus dat gaat best goed.
Behalve vandaag wanneer ik dit schrijf, ben ik niet gegaan omdat ik met hoofdpijn opgestaan ben. Morgen een klantenafspraak dus nu maar eerst die hoofdpijn zien weg te krijgen. Ook rusten wanneer nodig hoort erbij natuurlijk. Maar al bij al zijn we dus op goede weg.

En nog even over een oud doel. Doel 98 was eens met een elektrische fiets rijden. Dat had ik toen geprobeerd, met de fiets van mijn zus. Maar intussen ben ik zelf ook overstag gegaan. Sinds eind april zitten we zonder auto en dat begon wat te wegen, het beperkt zijn in vervoer. Ook heb ik een aantal klantenafspraken die wat afstand fietsen zijn. Dus vandaar deze maand toch de stap gezet. 

Misschien wat tegenstrijdig met het op regelmatige basis bewegen? Ik heb gemerkt dat dat wel meevalt. Natuurlijk is het wat makkelijker trappen maar mijn Fitbit geeft me nog steeds 'actieve minuten' wanneer ik aan het fietsen was. Dus het is toch meer beweging dan ik vooraf dacht ;).


Hoe is augustus bij jou verlopen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #82 - Doel N1: Een inventaris maken van alle huishoudklussen en dit uitwerken tot een schema