Day Zero Project '21 #5 - Een goed begin

Toen ik mijn nieuwe lijst opstelde, dacht ik eerst om pas te starten begin volgend jaar (2022), onder het mom van 'nieuw jaar, nieuw begin' maar ben heel blij dat ik toch begonnen ben. Met alle actualiteit momenteel geeft het me een positieve afleiding. 

Ik ben al met wat doelen bezig geweest en kan dus best maar eens een overzichtje maken nu het nog behapbaar is. 

Doel 39: Het opruimen van mijn pc, of toch de bestanden erop

Een doel dat ik stap voor stap probeer te bereiken. Elke dag ruim ik een mapje op. Dat heeft intussen bijna 2500 verwijderde bestanden (vooral foto's) opgeleverd.
Ik moet bekennen dat ik dit best een lastig doel vind omdat het mij aan overzicht ontbreekt zoals je bijvoorbeeld wel hebt wanneer je de kast opruimt. 

Doel 47: De tuin vogelvriendelijker maken

Dit vind ik dan weer een heel leuk project. Ik geloof echt dat ook een klein stukje natuur zoals een tuin, een verschil kan maken.
Nu het weer kouder wordt, is het tijd om de vogels te helpen om makkelijker aan voer te komen. Een bezoek aan de Action leverde een hele voorraad op.


Alles buiten hangen en dan maar wachten op bezoekers.


Het najaar is trouwens ook het ideale moment om nestkastjes op te hangen. Ik had er onlangs een nieuw gekocht voor winterkoninkjes (of andere kleine vogeltjes). Dat voor de roodborstjes hing niet zo goed duidelijk want het werd niet gebruikt, dus dat heeft een andere plaats gekregen. 



Echte bewoners hier is natuurlijk pas voor het voorjaar. Maar in de winter gebruiken vogels de kastjes soms om in te schuilen tegen het gure weer. Ook is de kans groter dat ze gebruikt gaan worden omdat de vogels intussen gewend zijn eraan. 

Doel 90: Mijn cd-collectie van Bruce Springsteen uitbreiden

I 💓 de muziek van Bruce Springsteen. Maar waarom heb ik er eigenlijk zo weinig cd's van?
Tijd dus om daar iets aan te doen. 
De verzameling is in ieder geval uitgebreid met deze drie, op Vinted gekochte, cd's.


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Het lijkt me echt heel fijn om voor mijn oksels de scheermesjes aan de kant te kunnen laten liggen. Ik heb er vaak uitslag en wondjes door. Dus een poging om met ipl ook mijn oksels aan te pakken (en niet enkel mijn benen, waar het best al wat resultaat opgeleverd heeft). 
Ik heb een nieuw toestel gekocht (de oude zijn 'flitsen' zijn bijna op) en alvast de handleiding gelezen. 't Is toch al een eerste stap. 

Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Het overzicht van mijn grote voorraad had ik hier al eerder gegeven.
Twee producten kan ik inmiddels afstrepen. Wel een  beetje 'vals gespeeld' want ik heb ze weggegeven via de weggeefgroep en niet zelf opgebruikt.
De shampoo van Head en Shoulders is geen goeie combinatie met mijn hoofdhuid.
De badbruisballen had ik vooral nog voor de sier. Ik ben echt een douchemens en ga dus nooit in bad. Even getwijfeld of ik ze toch nog zou bijhouden en toch een keer een bad nemen, maar dan toch maar niet gedaan.
Als ik een bad neem gaat het meestal zo: ik laat het bad vollopen (uiteraard) en vind dat dat al lang duurt. Zit dan in dat bad en dan begin ik de denken. Meestal kom ik dan uit bij alle dingen die ik nog (zou) moet(en) doen. Daar gaat het rustgevende en dan stap ik er na 10 minuten ofzo weer uit. Zonde van al dat water, dus vandaar: geen baden voor mij 😉. 

Doel 35: Nieuwe poging met het boek 'Aan de slag met de huishoudcoach'.

Hiermee heb ik ook een start gemaakt. Momenteel ben ik bezig met het opbouwen van de eerste routines. Tot nu toe lukt het best, ik heb nog niet gespijbeld, ook niet toen ik een paar dagen hoofdpijn had!

Doel 20: Een mooie 'Drupt'hanger kopen

Het eerste doel (behalve de spaarpot) dat ik kan afstrepen. Ik heb met de Black Friday korting twee mooie hangers en een ketting gekocht bij Drupt. Heel blij mee!

Doel 94: Een nieuwe serie ontdekken

De nieuwe serie is intussen aangeschaft en het is inderdaad 'Broadchurch' geworden. We zijn nog niet begonnen met kijken, eerst nog seizoen 3 van 'The Handmaid's Tale' afwerken. 

Doel 92: Vijftig films kijken die ik nog niet eerder gezien heb

De eerste film hier is 'Everything Everything'. Een film uit 2017 over een meisje met een immuunstoornis dat niet naar buiten mag. Mooi in beeld gebracht en een (voor mij) wat onverwacht einde. Best genietbaar.
Ook had ik nog '10 things I hate about you' opgenomen maar ik slaagde er niet in om het er langer dan tien minuten mee uit te houden. Niet mijn ding, dus 'delete'. Ander en beter. 

Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Eindelijk ben ik weer eens aan de schrijfcursus begonnen. Ik zit nu aan les 32 en moet nog tot les 48. Misschien deel ik hier later wel eens een verhaal dat ik geschreven heb. Maar nu eerst proberen die vermaledijde les 32 klaar te krijgen.

Al bij al ben ik goed begonnen denk ik, met een evenwichtige mix van 'plichtsbewuste' en ontspannende doelen.  

Heb jij nog doelen op je verlanglijstje staan waar je graag mee aan de slag wil de komende tijd?

Reacties

  1. Lekker bezig qua doelen dus! Ik ben wel benieuwd naar je ervaring(en) met ipl ...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken